Понедельник, 06.05.2024, 14:44
Приветствую Вас Гость | RSS

Бібліотека Жовтоводського педагогічного коледжу

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Правила користування

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. Правила користування бібліотекою Жовтоводського коледжу розроблені відповідно до Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», затвердженого Постановою Верховної Ради України від 27 січня 1995 року та Типового положення   « Про бібліотеку вищого навчального закладу освіти України», затвердженого Наказом Міністерства освіти України №155 від 30.04.98р.
  2. Бібліотека коледжу є навчальним, науковим, інформаційним та культурно-освітнім структурним підрозділом навчального закладу і забезпечує творами друку та іншими інформаційними матеріалами навчальний, науковий та виховний процеси коледжу.
  3. Фонди бібліотеки коледжу є складовою частиною загально державної довідково-інформаційної системи і знаходяться під охороною держави.
  4. Користування бібліотекою коледжу безкоштовне. Платні послуги можуть надаватись додатково відповідно до Постанови  Кабінету Міністрів України від 5 червня 1997р. №534 та Наказу Міністерства освіти України, Міністерства фінансів та Міністерства економіки України про надання платних послуг від 27 жовтня 1997р. №383)239)131). Вартість послуг визначається на договірних засадах і затверджується керівником коледжу.
  5. На основі типових правил бібліотеки вищих закладів освіти, враховуючи специфіку своєї роботи, складені правила користування бібліотекою коледжу, які затверджені керівництвом даного навчального закладу.

 

2.Права та обов’язки  читачів. Умови запису в бібліотеку

та порядок користування бібліотечними фондами

2.1 Право користування бібліотекою мають студенти, аспіранти, професорсько-викладацький склад та працівники структурних підрозділів вищого закладу освіти, вихователі дитячих садків та вчителі шкіл, що мають угоду про співробітництво з училищем. Користувачі інших навчальних закладів обслуговуються, як правило в читальному залі.

2.2 Читачі мають право отримувати в тимчасове користування наукову, навчальну, художню, довідкову літературу на абонементі, в читальному залі;

користуватись всіма видами довідково-бібліографічного обслуговування, іншими послугами, що надаються бібліотекою, брати участь у читацьких конференціях, літературно-музичних вечорах, диспутах, та інших заходах, що проводить бібліотека.

2.3 Для запису в бібліотеку необхідно подати студентський квіток аба службове посвідчення дійсне в поточному році. Студенти заочної форми навчання подають паспорт. Користувачі інших навчальних закладів подають читацький квіток або посвідчення і обслуговуються, як правило в читальному залі.

2.4 На підставі виданих документів читачу видається читацький квіток або заповнюється читацький формуляр.

2.5 Втрата читацького квітка не знімає відповідальності за всю літературу, що під нього взято.

2.6 Перед записом в бібліотеку читач повинен ознайомитись з правилами користування бібліотекою і підтвердити своє забов’язання їх неодмінного виконання підписом на читацькому квітку чи в читацькому формулярі.

2.7 За порушення правил користування бібліотекою читач може бути позбавлений права користування всіма пунктами видачі літератури на термін, що визначається адміністрацією бібліотеки.

2.8 Наукова література видається на абонементі на семестр або на навчальний рік в кількості, що відповідає навчальним планам і програмам.

2.9 Наукова література видається професорсько-викладацькому складу та науковим працівникам у кількості 10-15 примірників строком на місяць, студентам – до 10 примірників, іншим категоріям читачів – до 5 примірників на той же термін.

2.10 Художня література та періодичні видання поточного року видаються у кількості не більше 3 примірників строком на 5 днів –викладачам, за винятком обставин студентам – на 1 добу.

  Читачі, які не повернули літературу у терміни, визначені пп.. 2.9, 2.10 цих Правил забов’язані оплатити поштові повідомлення бібліотекарів щодо повернення літератури.

2.11 Рідкісні та цінні видання, альбоми, атласи, енциклопедії, інші довідкові видання, а також поодинокі примірники, книжки підвищеного попиту, видання на електронних носіях та матеріали, що надійшли по МБА,  видаються лише в читальному залі.

2.12 Бібліотекар має право продовжити право термін користування літературою на прохання читача, якщо на неї нема попиту з боку інших читачів.

2.13 При відсутності в бібліотеці необхідних видань їх можна отримати з фондів інших бібліотек по міжбібліотечному абонементу (МБА).

2.14 Для одержання літератури читач заповнює читацьку вимогу чи подає усний запит, розписується на книжковому формулярі чи у читацькому формулярі за кожний одержаний примірник.  Примітка: читацький, книжковий формуляри та читацька вимога засвідчують факт та дату видачі читачу літератури. Повернення літератури засвідчується підписом бібліотекаря у читацькому формулярі.

2.15 Читачі забов’язані дбайливо ставитись до книжок та інших творів друку,одержаних із фондів бібліотеки, повертати їх у встановлені терміни, не виносити із приміщення бібліотеки літературу з бібліотечного фонду без дозволу бібліотекаря, не робити в ній ніяких поміток, не виривати і не загинати сторінки, не виймати картки з каталогів та картотек, не порушувати розстановку фонду з відкритим доступом.

2.16 При отриманні літератури читач має ретельно передивитись її і якщо виявить якісь дефекти, - повідомити бібліотекаря, який зобов’язаний зробити на виданні відповідні службові позначки.

2.17 Відповідальність за зіпсовану літературу несе читач, який користувався нею останнім.

2.18 Читачі, що завдали бібліотечному фонду збитків, несуть матеріальну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.

2.19 Читачі, що втратили книжки з бібліотечного фонду, або завдали їм непоправимої шкоди, повинні замінити їх відповідно такими ж або визнаними бібліотекою рівноцінними. При неможливості заміни читач повинен зробити ксерокопію цього видання.

Грошово компенсація встановлюється по ринкових цінах, що діють на день розрахунку. При втраті особливо цінних для бібліотеки видань, якщо номінальна вартість втраченої (пошкодженої) значно нижче фактичної, спосіб розрахунку та його кратність визначається бібліотекою окремо за кожне видання в залежності від його цінності, або по цінах, що визначені каталогами - прейскурантами  на закупівлю і продаж букіністичних, антикварних, інших видань та умовами застосування цих цін.

2.20 Вартість пошкоджених чи загублених книжок та інших матеріалів визначається за цінами, що вказані в облікових документах бібліотеки з урахуванням подальшої індексації вартості їх фондів.

2.21 Грошова компенсація за втрачену літературу може бути внесена читачем безпосередньо у касу училища.

2.22 Заміна втраченої чи пошкодженої читачами літератури фіксується у спеціальному зошиті і підтверджується підписами читача і бібліотекаря, що приймає заміну.

2.23 На час літніх канікул студенти повинні повернути до бібліотеки книжки та інші отримані матеріали.

2.24 На початку кожного навчального року читач повинен перееструватись, пред’явити всю літературу, значиться за ним та подовжити (при потребі) термін користування нею.

2.24 Бібліотека видає читачу книги тільки після повернення взятих раніше, строк користування якими закінчився.

2.25 Через 15 днів після закінчення терміну користування книгами, іншими творами друку бібліотекар нагадує читачам про необхідність повернення літератури у визначений строк. Якщо читач ігнорує нагадування бібліотеки, вона передає відповідні матеріали до нотаріальних органів згідно законодавству.

2.25 Читачі, що закінчили навчання в училищі, повинні до отримання диплому повністю розрахуватись з бібліотекою і підписати обхідний лист на всіх пунктах видачі літератури.

2.26 Читачі повинні додержуватись тиші в читальних залах та інших приміщеннях бібліотеки.

 

3. ЗАБОВ’ЯЗАННЯ БІБЛІОТЕКИ ПО ОБСЛУГОВУВАННЮ ЧИТАЧІВ

3.1 Бібліотека формує свої фонди згідно з потребами навчально-методичної, науково-дослідної та культурно-виховної роботи навчального закладу освіти.

3.2 Здійснює облік, забезпечує зберігання, раціональну організацію і використання своїх фондів.

3.3 Здійснює бібліотечне, інформаційне та бібліографічне обслуговування читачів, забезпечує повне та оперативне задоволення їх запитів на наукову, навчальну, виховну, соціально-політичну, художню та іншу літературу.

3.4 Створює і ретельно веде довідково-бібліоргафіний апарат, укладає та готує до видання бібліографічні покажчики, списки літератури для здійснення навчально-виховної роботи училища, виконує всі види бібліотечних довідок, організовує та проводить бібліографічні огляди тощо.

3.5 Організовує книжкові виставки дня інформації, дні знань, а також конференції, літературно-музичні вечори, диспути та інші бібліотечні заходи.

3.6 Організовує диференційоване обслуговування читачів на абонементі, читальному залі та інших пунктах видачі літератури.

3.7 Забезпечує високий культурний рівень обслуговування читачів, створює комфортні умови для роботи з різними джерелами інформації.

3.8 Надає допомогу при доборі необхідних матеріалів шляхом надання для користування бібліотечних каталогів, картотек, науково-допоміжних та рекомендаційних покажчиків, необхідної комп’ютерної техніки, а також усних консультацій і таке інше.

3.9 Вивчає інформаційні потреби та здійснює оперативне забезпечення інформаційних запитів науковців та студентів училища, використовуючи різні форми і методи індивідуальної, групової та масової інформації. Проводить соціологічні дослідження читацьких інтересів з метою оптимального їх задоволення.

3.10  Надає читачам широку інформацію про власні інформаційні ресурси, забезпечує доступ до інших баз даних як в Україні так і за її межами.

3.11 Бере участь у створенні галузевих, регіональних та загальнодержавних баз даних.

3.12 Розширяє можливості інформаційного забезпечення читачів шляхом використання МБА, внутрішнього книгообміну, національної та міжнародної інформаційних мереж.

3.13 Проводить серед читачів роботу по поширенню знань з основ інформатики, бібліотекознавства і бібліографії, по прищепленню їм навичок роботи з книгою, культури читання тощо. Організовує з цією метою спеціальні заняття згідно з навчальним розкладом, проводить індивідуальні бесіди, консультації та ін.

3.14 Інформує читачів про всі види бібліотечних послуг.

3.15 Забезпечує високий рівень обслуговування читачів, на основі постійного підвищення фахового і культурного рівня бібліотечних працівників.

 

Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Корисні посилання

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный хостинг uCoz